Dato' Sri Nik Aswan Nik Abdul Aziz : Inspirasi Dunia Taekwando Malaysia - MyRating

Dato' Sri Nik Aswan Nik Abdul Aziz : Inspirasi Dunia Taekwando Malaysia

Betul kata pepatah,  ke mana tumpahnya kuah, kalau tidak ke nasi.

Anak sulung Dato' Sri Nik Aswan iaitu Puteri Matissa telah mewarisi bakat bapanya dalam disiplin ilmu mempertahankan diri. Gambar di atas menunjukkan Puteri Matissa menyertai kejohanan Taekwando Antarabangsa iatiu Youth National Championship for Taekwando di USM Pulau Pinang. 

Dato Sri' Nik Aswan juga terkenal dalam bidang taekwando di negara ini. Dato Sri' Nik Aswan dicalonkan sebagai calon untuk mengisi kekosongan jawatan Pengerusi Persatuan Taekwando Malaysia atau Malaysian Taekwando Association (MTA). 

Mengikut Master Ya, jurulatih terkenal taekwando Malaysia, Dato' Sri Nik Aswan adalah salah seorang tokoh koprat yang cukup dedikasi dan banyak menyumbang dalam sukan taekwando Malaysia. 

Kini anaknya pula, Puteri Matissa aktif dalam seni mempertahankan diri taekwando mewarisi sifat bapanya, Dato' Sri Nik Aswan yang sejak dari kecil lagi aktif dalam bidang kokurikulum (gambar bawah). Semoga kisah ini menjadi inspirasi yang baik bagi mereka yang mahu menceburkan diri dalam sukan taekwando di Malaysia. 

2 comments:

  1. Tahniah kerna menjadi model kokurikulum kepada anak...Semoga anak Datuk memperolehi kecemerlangan di dalam kokurikulum...

    ReplyDelete

Powered by Blogger.