Dato' Sri Nik Aswan Nik Abdul Aziz : Tokoh Koprat Yang Banyak Menyumbang - MyRating

Dato' Sri Nik Aswan Nik Abdul Aziz : Tokoh Koprat Yang Banyak Menyumbang


Dato' Sri Nik Aswan adalah seorang tokoh koprat yang banyak pengalaman dalam pelbagai GLC di Malaysia. Dato' Sri Nik Aswan kini adalah Chairman Ilham Medik Sdn Bhd yang beribu pejabat di Subang Jaya sejak 2013 lagi.

Di samping itu, Dato' Sri Nik Aswan juga menjadi Chairman Greatway AG Engineering Sdn Bhd di Kemaman, Terengganu sejak dua tahun yang lepas. 

Dato' Sri Aswan juga pernah berkhidmat di RHB Banking Group sebagai Assistant Manager (Mortgage) selama setahun antara tahun 2013 dan 2014. 

 Gambar : Dato Sri' Nik Aswan diberi penghargaan sebagai tetamu kehormat untuk berucap dalam majlis graduasi Kolej Vokasional Shah Alam.

Dato' Sri Nik Aswan sebelum menyertai RHB, pernah menyertai CIMB Bank sebagai Team Sales Manager antara tahun 2011 dan 2013. Sebelum itu Dato' Sri Nik Aswan berkhidmat selama 9 tahun (2002-2011) di Sime Darby Property sebagai Assistant Vice President (Credit Management Finance). 

Dalam masa yang sama, Dato' Sri Nik Aswan selama 9 tahun antara tahun 2002 hingga 2011 berada sebagai Assistant Manager (Credit Management & Finance) di Sime UEP Properties Bhd. Boleh lihat profil penuh Dato' Sri Nik Aswan di Linkedin menerusi pautan berikut :

https://www.linkedin.com/in/dato-sri-nik-aswan-nik-abdul-aziz-1969b2165/

Dengan pengalaman luas lebih daripada 12 tahun dalam bidang koprat dan kewangan di banyak institusi kewangan dan Sime Darby, Dato' Sri Nik Aswan banyak menyumbang kembali kepada masyarakat menerusi kerja kerja amal dan juga menghadiri majlis di sekolah dan juga kolej vokasional. 






2 comments:

  1. Dato' Sri Nik Aswan juga merupakan seorang tokoh korporat yang mempunyai minat yang kuat terhadap ilmu dan pembangunan diri. Sebagai seorang calon pasca-siswazah di Uniersiti Malaya di bawah bimbingan saya, Dato' Sri Nik Aswan sentiasa mengambil inisiatif untuk memajukan dirinya dari segi akademik. Dato Sri' kni sedang meceburi pengajian dalam bidang pengurusan sains dan teknologi, bagi mengintegrasikan pengurusan sains dan teknologi baru sebagai satu aspek penting dalam sektor pembangunan dan perumahan. Antara minat pengajian Dato Sri' adalah dalam pembangunan 'Smart City'. Sebagai penyelia pengajian dan penyelidikan Dato Sri' Nik Aswan, saya bangga untuk mengatakan bahawa beliau bukan sahaja merupakan seorang pelajar yang cemerlang, tetapi juga bersifat akademik dan penyelidik

    Dr. Kavintheran Thambiratnam, Universiti Malaya

    ReplyDelete
  2. Dato' Sri Nik Aswan who is now a well known corporate leader is also my ex student in the 1990s at Universiti Teknologi MARA. I taught him Managerial
    Economics and Monetary Economics. He has always given me a strong impression. His commitment to his studies has been exemplary and brought praise not just from me, but also from other academic members. He always completes the assignments on time, and was ever ready to help others in academic as well as non academic matters.May the Almighty bless him with good health so that he can continue the wonderful contribution that he is rendering to industry,government and society.

    Thangavelu Chidambaram
    Retired Uitm Lecturer

    ReplyDelete

Powered by Blogger.