5 Tempat Menginap Paling Best Di Perlis - MyRating

5 Tempat Menginap Paling Best Di Perlis



1) Hotel Fyna

 Alamat : Persiaran Jubli Emas, 01000 Kangar, Perlis, Telefon : 04 -9766175

Hotel ini amat selesa. Breakfast paginya amat sedap, ada nasi lemak dan ada mee goreng, kena dengan selera orang kampung. Lagipun cafe dia yang "haluih" dan comey tu amat sesuai sangat dengan negeri Perlis ni. 

 Dekat dengan Kangar dan senang untuk parking kereta. Hotel yang baru. Paling best decoration hotel ini stail English Style. Ada banyak kereta mainan, kereta terbang diletak sebagai deco tambahan di hotel ini. Harga berpatutan, kalau bawa family pun tak menyesal. Terbaik. Lima bintang untuk Hotel Fyna ni. 



2) Hotel Seri Malaysia, Kangar

Lot 8101 Persiaran Wawasan, Taman Budaya, 01000 Kangar, Perlis, No Telefon 04-9771777

Kalau sesiapa yang suka pemandangan cantik dan nak hirup udara segar di waktu pagi bila mai ke Perlis, maka hotel yang sesuai sekali adalah Hotel Seri Malaysia, Kangar. Harganya tak mahai mana. Kalau bawa family boleh book bilik yang depan depan dengan kolam. Keluaq bilik ja teruih terjun dalam kolam. 

Kalau minat hiking dan nak tengok seluruh negeri Perlis, boleh ragaih Bukit Lagi di bekalang hotel ni. Sat ja ragaih terus boleh sampai ke puncak. Ramai orang mendaki di waktu pagi atau di waktu petang, kalau nak tengok sunset. Inilah kelebihan Hotel Seri Malaysia ini, ada view Bukit Lagi di belakang hotel. Breakfast kat hotel ni boleh tahan la sedapnya. Kalau hampa pekena roti canai dia, kenyang la sampai ke petang. 



3) Hotel LS Village


Hotel ini terletak dekat sangat sangat dengan tempat mereka yang berminat untuk shopping di Padang Besar. Kalau tak nak sesak dan lapang pagi pagi di Arked Niaga, maka kena tidoq di hotel ni. 

Tak sampai lima minit pun nak ke Arked Niaga. Pagi pagi boleh pekena pulut ayam di Padang Besar sebelum nak mula shopping. Biasanya arked niaga dah buka jam 10 pagi, kalau pi awal jam 9 pagi, makan siap siap tak kalut sangat. 

Amat bersesuaian duduk di hotel ini, harganya berpatutan. Hotel ini masih baru dan dikendalikan sepenuhnya oleh koperasi peneroka Felcra. Dari ETS pun tak jauh kalau nak duduk di hotel ni, ambil Grab atau teksi ja, tak mahai mana aihh. 



4) Guest House Gua Kelam 
012-4091013

Hotel berkonsepkan kapsul dan kontena. Dekat sangat dengan Gua Kelam. Buat pengetahuan semua, Gua Kelam ini dulunya adalah kawasan lombong bijih timah. Oleh itu, kalau waktu malam suhu di sini adalah amat sejuk sekali. Sama sejuknya macam di Cameron Highlands dan Genting Highland. Orang Perlis kata "sejuk gedi", sebut betul betul bukan gedik tau, gedi...gedi

Harga hotel kapsul ini adalah semurah RM98. Siang kalau sesiapa minat nak masuk dalam Gua Kelam atau nak ke Wang Kelian, inilah tempatnya yang paling sesuai. Nak breakfast pagi boleh cari kedai kedai kampung atau kalau datang hari Ahad, boleh pergi ke pasar malam hari Ahad di depan Sekolah Menengah Raja Puan Muda Tengku Fauziah. 



5) Homestay Kampung Ujung Bukit, 
Kg. Ujung Bukit, 01000 Kangar, Perlis, 012-5556000

Kalau mai Perelih pada musim Harumanih, sesuai duk di Homestay ni. Dekat dengan kebun pelam harumanih di Batu Pahat. Sapa sapa yang minat nak tengok King Cobra, bulih jugak duk sini. Lepas beli Harumanih, sedap kupas buah pelam tu sambil duduk duduk di bangku di luar rumah ni, menikmati harumanih dengan suasana desa yang amat indah di Perelih. 

Malam malam kalau pi makan di Kuala Perlis pun dekat kalau duduk di homestay ni. Tak jauh mana. Mai jangan tak mai na...

No comments:

Powered by Blogger.