Orang Putrajaya Paling Tidak Romantik Di Malaysia - MyRating

Orang Putrajaya Paling Tidak Romantik Di Malaysia



Orang di Putrajaya paling tidak romantik sekali, betul kah kajian ni? Macam tak betul je ni. Begitulah hasil kajian yang dibuat oleh platform yang beroperasi di Poland yang kini berada di 44 negara termasuklah Malaysia. 

Salah sebuah platform e-dagang antarabangsa, Picodi.com telah mengeluarkan senarai penuh dengan Sarawak, Johor dan Sabah diundi negeri dengan orang yang romantis.

Senarai ini diambil kira selepas membuat beberapa kaji selidik berdasarkan soalan mengenai hari kekasih yang bakal tiba pada pertengahan bulan ini dan Putrajaya mencatatkan rekod buruk bersama-sama dengan Kelantan dan Terengganu.

Memang tidak betullah kajian ini sebab mereka guna data orang yang hendak sambut Hari Valentine Day, mana betul sebab orang Islam yang rata-ratanya di Putrajaya, Terengganu dan Kelantan tak sambut Hari Kekasih ni. 

Hari berkasih sayang dengan isteri, anak-anak dan keluarga tersayang diraikan setiap hari secara sah bersama keluarga mereka bukan hanya pada 14 Februari semata-mata. Ini yang 



Kaji selidik ini berdasarkan populariti kata kunci yang selalu dicari oleh para pengguna dalam tempoh Januari sehingga Februari 2019. Ia diambil daripada data yang diarkibkan oleh Google.
Hasilnya, kedudukan terbaik dipegang oleh dua negeri yang jauh daripada Semenanjung. Manakala dua negeri Pantai Timur – Kelantan dan Terengganu – berada di kedudukan tercorot dengan Putrajaya berada di kedudukan paling bawah. 
Tak betul lah kata Putrajaya tak romantik, cuba datang tengok sendiri setiap malam kat jambatan-jambatan di Putrajaya ni, ramai je orang berdating, tak romantik lagi ke begitu?

No comments:

Powered by Blogger.