Cara Liverpool Jaringkan Gol Amat Menakutkan Lawan, Ini Caranya - MyRating

Cara Liverpool Jaringkan Gol Amat Menakutkan Lawan, Ini Caranya


Dua tiga hari lepas viral video di Twitter tentang cara Liverpool jaringkan gol dari bahagian corners pihak lawan. Cara Liverpool ini cukup menakutkan lawan, sebab tulah Pep Guardiolah buat video khas untuk rungkaikan macam mana nak lawan gerakan Mo Salah, Mane dan Firmino. 
Cara Liverpool nampak senang, tiga step ni ja. 
1) clear the original set-piece, 
2) win the second-ball and 
3) cavalier up the field to devastating effect.
Nampak macam senang ja kan, tapi cuba korang buat tengok. Mesti semput berlari kalau tak cukup stamina. Makan apalah Liverpool ni, banyak sangat stamina mereka. 
Sadio Mane dan Mo Salah selalu terlibat dalam tiga gerakan pantas ini. Berlari bagai orang tak ada jantung melepasi bahagian pertahanan lawan dan terus menyerang ke arah gol. 
Dalam video di bawah ini, korang boleh tengok sendiri bagaimana Liverpool jaringkan 4 gol macam ini dalam beberapa bulan lepas. Jumlah gol ini lebih banyak berbanding gol yang Liverpool lepaskan dalam perlawanan. 
Jadi kalau dalam corner masa lawan Liverpool, janganlah seronok sangat. Depa boleh tukaq situasi tu jadi gol balik bagi Liverpool. Hebatt lah Liverpool. Confirm penyokong Man United muntah nak baca tulisan ni. Hehehe




No comments:

Powered by Blogger.