Terkejut Abang Posmen Ni, Isterinya Datang Terjah Masa Bertugas - MyRating

Terkejut Abang Posmen Ni, Isterinya Datang Terjah Masa Bertugas



Pada 22 Januari 2020 yang lepas, seorang isteri melakukan spot check ke atas suaminya yang sedang bertugas sebagai seorang Posmen. Terkejut sangat sangat abam Posmen ini bila nampak isterinya datang membawa makanan air tangan isterinya dengan anak-anak sekali. 

Buat spot check sebab sayang suami ya. Bertuahlah abam Posmen ini dapat isteri yang caring dan penyayang macam ini. 

Isteri Terkejut Tengok Suami

Si isteri pun terkejut melihat suasana kerja suaminya yang berkhidmat di bawah panas terik matahari. Ini nukilan isterinya, Siti Roqiah kepada suaminya, Hafiz Safwan.

"Masa sampai pulak tengah panas terik... Mai gad...i'm so touched pulak😲😲😲😲😖😖😖😖😖 tengok dia tengah2 panas berpeluh-peluh bagai buat keja... Doa sayang semoga dilindungi oleh ALLAH S.W.T dan dimurahkan rezeki bie... Sayang n anak-anak sayang awok... 💕💕💕💕💕"

Naik Motor Lebih 30 km Ke Tempat Kerja

Hafiz Safwan dan isterinya tinggal di Sungai Petani tetapi Hafiz berkerja sebagai seorang Posmen di Pulau Pinang. Jauhnya dekat 30 kilometer juga. Dengan panas dan hujan, berbagai cabaran juga terpaksa ditempuhi abam Posmen ni, lebih lebih lagi kalau hujan, mencabar juga naik motor atas Jambatan Pulau Pinang tu. Angin dia kuat. 

Pasangan ini sudah empat tahun mendirikan rumahtangga, mungkin ini pertama kali si isteri melihat dengan matanya sendiri suasana kerja seorang Posmen. 


Doakan Keselamatan Semua Abam Posmen

Di akhir coretannya, Siti Roqiah mengucapkan kata kata berikut sebagai semangat buat abam-abam Posmen di seluruh Posmen. 

"Semoga semua abam2 pos laju satu malaysia dimurahkan rezeki n sentiasa dilindungi oleh ALLAH S.W.T ... 😊😊😊🤗🤗🤗🤗❤️
#poslajumalaysia"

Dari Facebook : Siti Roqiah

No comments:

Powered by Blogger.