8 Perkara Kenapa Liverpool Hampir Pasti Menjadi Juara EPL - MyRating

8 Perkara Kenapa Liverpool Hampir Pasti Menjadi Juara EPL

 * Pep dan City benar-benar di bawah tekanan sebenar.  Pep, dilaporkan marah, kecewa dan kelihatan tertekan malam tadi selepas perlawanan.  Selain itu, lawan seperti Mourinho yang tingkah lakunya amat menjengkelkan.

 * Pep secara terbuka "mengangkat kain putih" tanda penyerahan kepada Liverpool.  Adalah tidak masuk akal untuk menjangkakan Liverpool kehilangan 7-8 perlawanan berturut-turut, dan City harus memenangi baki permainan sehingga minggu ke-38.

 * City pada mulanya berpendapat bahwa pemain cedera adalah penyebab kesulitan City.  Terdapat kebenarannya .  Tetapi lebih banyak kenyataan yang menggambarkan ketidakupayaan City musim ini.  Masalah kecederaan pemain, Liverpool juga merasakannya, dan masalah kecederaan pemain adalah masalah yang seharusnya dijangkakan sejak pertandingan musim ini bermula .  Kemudian City juga sudah mendapatkan kembali Laporte, Mendy dan Rodri dalam 3 hingga 4 minggu terakhir.  Ini bermakna skuad mereka telah lengkap.

 * Pemain yang cedera boleh sembuh dengan cepat, taktik yang lemah dapat disempurnakan dengan tepat tetapi tidak mudah untuk menyembuhkan mental juara yang cedera .  Kelab mana yang merasakan kedalaman rasa sakit dan penderitaan dan luka seperti Liverpool?  Mungkin tidak ada, hanya Liverpool yang merasakannya.  Kemudian Klopp datang untuk menyembuhkan semua perlahan-lahan dan membina struktur bola sepak dan mentaliti Liverpool.  Klopp tidak sepenuhnya membina semula Liverpool dari pasaran pemindahan.  Ada pemain yang dibeli, itu pasti. Tetapi lebih banyak semua dibangun di tempat latihan.

 * Pep dan City rebah musim ini bukan kerana kecederaan pemain.  Kerana pengganti City di bangku simpanan juga pemain di peringkat  dunia.  Tetapi Pep tidak dapat memulihkan mentaliti juara yang cedera.  Ia mungkin kecederaan mental City disebabkan oleh goncangan Liverpool sejak musim lalu.  City memenangi semua trofi domestik tetapi Liverpool adalah Juara Semua Piala Benua: Liga Juara-Juara, Piala Super dan Piala Dunia Kelab FIFA.  Dan City kelihatan sangat kecil dari balkoni di mana Liverpool menerima trofi kebanggaan.  Ini sebenarnya adalah pisau cukur yang menyakiti City secara mental.  Luka itu berdarah dalam senyap, tidak kering dan tidak dapat diubati sehingga sekarang.

 * Kenapa City mengalami kecederaan seperti itu?  Kerana beban sebenar sasaran Pep dari pemilik City adalah untuk memenangi Liga Juara-Juara, Piala Super dan Piala Dunia Kelab FIFA

 * Hari ini kita tahu City tersungkur lagi.  Akan ada lawan yang lebih rumit untuk mengalahkannya yang sedang menunggu City.  Malah sekarang saya sendiri ragu-ragu sama ada City boleh bertahan dalam 4 teratas dengan keadaan mental seperti ini.  Jika ia gagal berada di kedudukan teratas 4, cara terbaik Pep adalah untuk berundur dari City.

 * Liverpool hanya memerlukan 6 lagi kemenangan atau 18 mata untuk meraih 91 mata.  Dengan 91 mata  ini tidak akan dikejar lagi mana-mana persaing di EPL. Kemudian, di sisi lain, terdapat banyak tanda bahawa EPL tidak lagi kompetitif.  Ya jelas tidak berdaya saing jika semua pasukan membiarkan Liverpool berjalan sendiri.  Mendominasi tanpa belas kasihan.

No comments:

Powered by Blogger.