James Milner Bagi Motivasi Sampai Budak-Budak Tu Menang Dengan Strawberry - MyRating

James Milner Bagi Motivasi Sampai Budak-Budak Tu Menang Dengan Strawberry


Siapa sangka, tatkala orang lain semua pi bercuti habis dah di Phuket, Hatyai dan Songkela rupa-rupanya ada seorang pemain senior Liverpool ni tak pi bercuti. Dia sanggup hadir dan beri motivasi pada budak-budak Liverpool semalam hingga mereka menang lawan pasukan Strawberry. 



Timbalan Kapten Liverpool ini baru sembuh daripada kecederaan hamstring ketika lawan Everton hari tu. Jurulatih budak-budak tu, Neil Critchley bagi tau dekat wartawan yang Milner datang minta nak joint budak-budak tu berlatih bola. 

"Dia nak minta main bola dengan kami semalam, aku kata mai lah main sama-sama, nak malu apa" kata Neil Critchley kata Milner. Baguih sungguh la Milner ni. Masa dia berlatih tu, dia bagi motivasi tambahan pada budak-budak yang baru lepas SPM ni. 




Bukan itu sahaja, Milner minta kebenaran untuk masuk sama dalam dressing room dan duduk di belakang bangku simpanan untuk bersama-sama dengan budak-budak ni. Suara dia yang lantang macam jurulatih dalam filem PASKAL tu ternyata memberi semangat sekali kepada budak-budak ni untuk menjawab soalan Fizik SPM semalam. 

He was getting right behind the players, he was vocal in the dressing room, he was animated behind me, I could hear him. “And he (Milner) was genuinely delighted with how the boys performed, and I can’t thank him enough for being here tonight.”" kata Neil Critchley



Terbaiklah Liverpool, inilah semangat pasukan yang akan jadi juara. Semalam Liverpool mendapat kapten paling muda Curis Jones, tetapi dalam masa yang sama, pemain Liverpool yang paling tua (Milner) datang memberi kata-kata perangsang yang cukup meransangkan hingga mengalahkan pasukan Strawberry. 

Mungkin Milner bengang tengok aksi Fumming yang score dua gol dan terus pakai spender je bila di temubual oleh wartawan masa game FA Cup yang lepas. Nasib baiklah Milner tak main semalam, kalau tak siaplah kau Fumming. Tak cumming dah Fumming semalam semalam sebab pasukan dia score own goal lagi. 

Sumber berita : www.thisisanfield.com





No comments:

Powered by Blogger.