Tidak seperti Rayhan Kabir, Wahida Memuji Layanan Kerajaan Malaysia - MyRating

Tidak seperti Rayhan Kabir, Wahida Memuji Layanan Kerajaan Malaysia


Md Rayhan Kabir dan Wahida, kedua-duanya dari Bangladesh namun mereka berbeza pendapat. Timbalan Pesuruhjaya Tinggi Bangladesh, Wahida Ahmed berpuas hati dengan layanan Malaysia terhadap warga Bangladesh yang dikuarantin akibat Covid-19.

Wahida berkata mereka yang dikuarantin juga mengakui mendapat layanan yang baik daripada kerajaan Malaysia. Tidak sebagaimana yang digambarkan dalam  dokumentari terbitan Al Jazeera berdurasi 26 minit berjudul ‘Locked Up in Malaysia’s Lockdown’ yang jelas sekali fitnah dan tidak benar.

“Mereka telah menyediakan pusat kuarantin dan telah memberikan layanan baik terhadap semua imigran termasuklah daripada Bangladesh” ujar Wahida dalam satu kenyataan media.



Wahida juga menyatakan rasa terima kasihnya  atas kerjasama semua agensi keselamatan dan imegresen atas kerjasama yang diberikan. Ketika ditanya mengenai kenyataan rakyat Bangladesh yang mengkritik kerajaan Malaysia, Wahida menegaskan ia hanyalah kenyataan peribadi yang datang dari seorang individu.

Benar apa yang dikatakan Wahida, itu hanya kenyataan individu namun ianya cukup menguris perasaan rakyat Malaysia dan seluruh frontliners yang terlibat dengan Covid-19.

Wahida harus mengambil pulang Rayhan Kabir dan jangan benarkan Kabir dan mereka yang menghina negara ini datang ke Malaysia lagi. Ini satu pengajaran kepada mereka yang bersikap biadap dan memfitnah negara ini.



No comments:

Powered by Blogger.