WHO Iktiraf Usaha & Pengorbanan Warga Kementerian Kesihatan Malaysia - MyRating

WHO Iktiraf Usaha & Pengorbanan Warga Kementerian Kesihatan Malaysia

 


Pertubuhan Kesihatan Sedunia atau World Health Organization, WHO memaparkan  satu video berdurasi selama 2 minit di media sosial twitternya pada 9 Oktober 2020. Video penghargaan daripada Menteri Menteri Kesihatan dan bekas Menteri Kesihatan kepada frontliners di seluruh rantau Asia Pasifik atas usaha tanpa henti mereka untuk memerangi Covid-19. 


Antara yang turut menyampaikan penghargaan dalam video tersebut adalah Dato' Sri Dr Adham Baba, Menteri Kesihatan Malaysia. Di samping itu turut tersenarai dalam video tersebut adalah Ms Caroline Edwards, Associate Secretary DOH Australia, Hon Jelta Wong, Former Health Minister Papua New Guinea, Mr Gan Kim Yong, Health Minister Singapore, Dr Fukushima Yasumasa, Vice-Minister for Health, Japan dan beberapa orang lain Menteri dari negara-negara Asia Pasifik.


Tahniah diucapkan kepada YB Menteri Kesihatan dan seluruh warga Kementerian Kesihatan serta frontliners yang bertungkus lumus tanpa rasa penat dan lelah untuk memerangi Covid-19 di negara ini. Ini satu pengiktirafan daripada badan kesihatan dunia itu atas hasil usaha selama ini dalam memerangi Covid-19 di negara ini. 


Berikut adalah tweet yang dihantar bersama video ringkas tersebut oleh WHO ;


At #RCM71, ministers of health across the Western Pacific extended their sincerest thanks to health workers and other #COVID19 responders across the Region who have worked tirelessly to keep the rest of us safe.


Moga virus ini berjaya dikalahkan suatu hari nanti, insyallah. 


#KitaMestiMenang

No comments:

Powered by Blogger.