Sifat Terpuji Mohd Salah Ini Wajar Dicontohi - MyRating

Sifat Terpuji Mohd Salah Ini Wajar Dicontohi


Menurut laman Liverpoolgoals, Mohd Salah penyerang terkenal Liverpool telah menunjukkan satu perwatakan terpuji yang wajib dicontohi masyarakat. 

Biarpun Liverpool kalah teruk baru-baru ini dengan jaringan tujuh gol dengan Aston Villa, namun Mohd Salah tetap cemerlang menjaringkan dua gol dalam perlawanan tersebut.

Mungkin disebakan itulah Mohd Salah tidak turut serta dalam gua bersama Adrian, Joe Gomez dan lain-lain lagi. Kejadian berlaku di sebuah petrol pump bila Mohd Salah melihat sekumpulan anak muda membuli seorang gelandangan. 

Mohd Salah pergi ke arah anak-anak muda dan sound mereka, "Mungkin hari ini dia jadi gelandangan tetapi suatu hari nanti siapa tahu korang pulak jadi macam dia". 

Atau Mohd Salah mungkin sound begini "Korang jangan buli orang, suatu hari korang pula kena buli macam mana?". Terus budak-budak muda tu stop membuli. 

Paling terpuji Mohd Salah masuk dalam petrol station dan ke ATM machine dan kasi £100 (RM550) kat gelandangan tu. Bagus betul hati Mohd Salah. 


Mohd Salah memang seorang yang sangat pemurah, ketika dunia dilanda pandemik Covid-19 pada April 2020, Mohd Salah telah menderma £405,000 dalam bentuk makanan dan daging segar kepada penduduk di kampung kelahirannya di Nagrig, Mesir. Sifat terpuji dan dermawan Mohd Salah ini wajar dicontohi oleh masyarakat. 

Moga Allah SWT berkati hidup Mohd Salah, dunia dan akhirat.


No comments:

Powered by Blogger.