Tik Tok Jadi Aplikasi Paling Popular Dimuat Turun Di Malaysia
Untuk makluman, mengikut data ByteDace iklan Tik Tok telah mencecah 77.7% daripada semua mereka yang berumur 18 tahun ke atas di Malaysia. Tik Tok juga merupakan aplikasi yang banyak digunakan oleh rakyat Malaysia untuk membuat proses transaksi pembelian secara online. Tik Tok berada pada tempat pertama, diikuti oleh Youtube di tangga kedua.
Secara keseluruhannya, rakyat Malaysia banyak membelanjakan dalam bidang fesyen dalam pembelian online. Sejumlah USD$2.73 billion dibelanjakan dalam bidang fesyen.
Di tempat kedua adalah kategori elektorik sejumlah USD$2.83 billion, permainan adalah pilihan ketiga dengan perbelanjaan sejumlah USD$1.11 billion, keempat barang personal & kafe sejumlah USD$1.08 billion adalah dan kategori kelima adalah perabot dengan jumlah USD$736.7 billion.
Berdasarkan data-data ini, Tik Tok mungkin bakal mengatasi Whatsapp dan Facebook dalam masa dua tiga tahun yang mendatang. Begitu juga pembelian secara online yang banyak didominasi oleh Tik Tok. Inilah trend yang sedang berlaku di negara ini. Sejauh mana kita mengambil peluang atas trend yang terhidang luas ini.
No comments: