First Eleven Liverpool Pada Tahun 2025 - MyRating

First Eleven Liverpool Pada Tahun 2025


Inilah wajah Liverpool lima tahun lagi, tahun 2025. Pada waktu ini Liverpool dah mungkin dah menang EPL lima kali berturut-turut sejak 2020 lagi dan ini merupakan musim terakhir Jurgen Kloop bersama Liverpool kerana selepas itu dia hendak jadi coach Jerman. 

Steven Gerrad pun dah bersiap sedia hendak jadi coach ganti Kloop. Apa yang menariknya pada waktu itu, penyokong-penyokong Manchester United sudah tidak berani lagi hendak troll Liverpool kerana kelab tersebut ketika itu hanya bersaing dengan Wolves, Sheffield United dan Southampton sahaja. 

Mengikut ramalan penulis Joel Rabinowitz di Liverpool.com dalam artikel bertajuk "A crystal ball look into the future of Liverpool's incredible potential team in 2025"  berikut adalah barisan pemain Liverpool pada waktu itu. 

Goalkeeper : 

Alisson Becker, 32 tahun

Right Back :

Neco Williams, 24 tahun

Centre - Back :
Van Dijk, 34 tahun denga Joe Gomez, 28 tahun

Left Back :
Andy Robertson, 31 tahun

Midfield :
Fabinho, 30 tahun. 
Alexander Arnold (Kapten Liverpool) berusia 26 tahun
Curtis Jones 24 tahun

Right Forward :
Harvey Elliot, 21 tahun

Centre Forward :
Timor Werner, 28 tahun

Left Forward
Jadon Sancho, 24 tahun



Purata usia 11 pemain Liverpool ini baru 27 tahun. Satu team yang ideal untuk masa depan Liverpool. Kalau begitu, musim panas ini, kita dah tahu dah Liverpool dengan penaja barunya Nike hendak sign siapa, Jadon Sancho dan Timo Werner. 

Mereka berdua ini masih muda dan punyai potensi yang besar untuk Liverpool di masa hadapan. Terbaiklah Liverpool.



No comments:

Powered by Blogger.